شانزدهمین کنفرانس ژئوفیزیک ایران

, ,

شانزدهمین کنفرانس ژئوفیزیک ایران با حضور دانشمندان برجسته داخلی و خارجی در دو حوزه فیزیک زمین و فیزیک فضا ۲۳ و ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ در تهران برگزار گردید.

در این کنفرانس در مجموعه فیزیک زمین، ۱۳۲ مقاله در رشته زلزله شناسی، ۹۵ مقاله لرزه شناسی، ۹۶ مقاله درخصوص روش های اکتشافی غیرلرزه ای، ۳۳ مقاله در رشته ژئودزی – ژئودینامیک و هشت مقاله در بخش ژئومغناطیس و در رشته های مختلف مجموعه فیزیک فضا نیز مجموعا ۹۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال گردید.

میهمانان خارجی این رویداد دکتر هرمن زین Dr. Herman Zeyen از فرانسه و پروفسور ژیری زهرادنیک Prof. Jiri ZahradniK از جمهوری چک بودند که پیرامون روش های برگردان داده های ژئوفیزیکی (تئوری و عملی) و مدل یابی چشمه لرزه ای (تئوری و عملی) سخنرانی و کارگاه تخصصی آموزشی برگزار نمودند.

همچنین انجمن ژئوفیزیک ایران ۹ کارگاه‌ و دوره آموزشی تخصصی و یک دوره بازدید علمی صحرایی برای شرکت کنندگان در کنفرانس درنظر گرفته شد.این کارگاه های آموزشی تخصصی با موضوعات ‘نرم افزارهای زلزله شناسی و مهندسی زلزله’، ‘تحلیل خطر زلزله ‘، ‘پردازش داده های گرانی و مغناطیس و مدل سازی سه بعدی’ ، ‘پردازش داده های لرزه نگاری ‘، ‘Geophysical Inversion, Theory and Practice’ ، ‘اصول و کاربرد روش ژئوفیزیکی ژئو رادار GPR’، ‘Seismic Source Modeling Theory & Practice’، ‘تکنیک های پردازش تصاویر ماهواره به منظور شناسایی آنومالی دمای سطح زمین’ و ‘آموزش نصب و اجرای مدل پیش بینی عددی ARW,WRF’ برپا شد.

بازدید علمی از گسل های تهران را از دیگر برنامه های شانزدهمین کنفرانس ژئوفیزیک ایران بود و در روزهای برگزاری کنفرانس، نمایشگاه تخصصی نیز به منظور ارائه فعالیت ها و توانمندی های شرکت‌ها و مؤسسات مرتبط در زمینه‌های مختلف فیزیک زمین و فضا و علوم وابسته برپا گردید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید